Eerste indrukken

De eerste 24 uur in Bologna zitten erop! Gisteravond samen met zus Josien een voorspoedige reis gehad en door de vele sneeuwhopen veilig mijn casa bereikt. Prima kamer en ook prima huisgenoten (Iranees, Pakistaan en Fransman). Er is echter één probleempje... de verwarming is al tien dagen kapot. Brrr, in huis is het dus superkoud. Met 4 lagen kleding en 2 paar sokken aan geslapen en vaak wakker worden van de kou.
Vanochtend in alle brakheid opgestaan en naar de bus toe, want om 11u stond mijn eerste orgelles al gepland. Het Conservatorio is echt een prachtig gebouw, voormalig klooster, en een voorrecht om daar te mogen studeren. Eerst samen met de Erasmuscontactpersoon mijn rooster samengesteld (zal ik later meer over vertellen), korte rondleiding door het gebouw en handjes schudden met o.a. de directrice:) Mijn orgelles was prima, aardige docent en ik krijg waarschijnlijk mooie studieorgels tot mijn beschikking :D
's Middags samen met Josien door de binnenstad getrokken, dingen regelen, de boel wat verkennen en met mijn italiaanse sim-kaart ben ik nu een echte lokale. De binnenstad is supermooi enoveral de prachtige arcades. Aan het eind van de dag was ik uitgeput en vol van de indrukken. Mijn hoofd gonst van het italiaanse gebabbel om me heen. De italianen zijn een bijzonder volkje; uitermate netjes gekleed, altijd druk gesticuleren en gewoon door elkaar heen praten.. ik zal er wel aan gewend raken. Ook het verkeer komt nogal chaotisch over en dat de bus niet uit elkaar gerammeld is mag wel een wonder heten. Wel is iedereen heel vriendelijk en behulpzaam en ik ben blij dat ik mezelf wat kan redden in het italiaans want velen spreken geen engels. Tot zover de eerste belevenissen en ik sluit af met de les van vandaag: 'Non c'e ma c'e'. Wat het precies betekent weet ik ook niet :)
Cari saluti!

Reacties

Reacties

Rineke

Whoehaanna!Dat wordt volgende week dus een grote koffer met kleding meenemen :s Het klinkt superleuk daar. Heb zin om bij je te komen :D

Anja mist Anna

Vind ik leuk

Erika

Klinkt best wel spannend hoor zo ben je ineens in een andere wereld, geweldig....
Ik hoop dat je voor vannacht nog genoeg hebt om aan te trekken brrrrr.....
Genieten jullie er maar van hoor

Henk

Klinkt relaxt! Op de kou na dan ;) En hou maar op met al die onverstaanbare zinnetjes.. Ik ga slapen, welterusten in de kou!

x

Peter

Je wordt dus direct in het diepe gegooid. En zo te lezen kom je als native speaker van het Italiaans weer terug. Geniet ervan! Zet ik mijn thermostaat even een graadje hoger.

marianne

Heerlijk land geniet maar van alles.....jammer van de verwarming maar de lente komt er aan.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!