C'è il sole!

Vandaag was een fantastisch mooie dag in Bologna. Lentezonnetje en een graadje of 17C. Dus wat doe je dan als er een les van twee uur uitvalt? IJsje kopen en in de zon op het Piazza Maggiore genieten :)

Ik zit nu ruim een week hier in Bologna en kan zeggen dat ik me al echt thuis voel. Het Italiaans gaat steeds beter en ik hoop volgende week nog te beginnen met een extra cursus. Bologna met zijn oude vrouwtjes, studenten, piazza's en portici, pizza- en pasta-afhaaltentjes; ik heb het echt in mijn hart gesloten.Ook met mijn huisgenoten heb ik leuk contact en wat betreft cultuur en muziek is er genoeg te beleven. Donderdagavond ben ik weer naar een concert geweest (Winterreise van Schubert), prachtige uitvoering en nog gratis ook. En woensdag heb ik de Tagliavini-collectie in de San Colombano bezocht. Meneer Tagliavini is een oudere maarwereldberoemde klavecinist en de Gustav Leonhardt van Italie. Hij heeft een indrukwekkende collectie muziekinstrumenten verzameld die nuis ondergebracht in dit museum. Niet alleen de klavecimbels waren prachtig, ook de kerk zelf is fantastisch gerestaureerd en het geheel veroorzaakt een soort ontroeringvanwege alleschoonheid. Toevallig kwam ik daar ook Liuwe Tamminga nog tegen (2e keer in één week). Echt een aanrader voor wie van oude muziek en kunsthoudt en in de buurt van Bologna komt, en de entree is nog gratis ook. Ik zal er nog vaak te vinden zijn!

ps. zie de foto's onder kopje 'Musea'

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!