Sabato a Bologna

Vanochtend naar de markt geweest op het Piazza XX Settembre, aan het eind van de Via Indipendenza. Heerlijke kaas, tomaten, olijven, brood en gaat u maar door. Overal mag je dingen van proeven, dus ik heb zo mijn eerste truffelsensatie gehad en uiteindelijk een homp brood en een zakje Taralli (soort zoute knabbeltjes van luchtig brooddeeg) gekocht. Lekker met Nutella!!

Vanavond was er in de Chiesa Evangelica een orgelconcert en werd ik ingeschakeld om de bladzijden om te slaan (‘voltare le pagine'). Organist was Robin Walker, aardige Engelsman die al twee jaar in Florence woont en met wie ik mooi kon roddelen over de italianen. Het concert zou om 17u beginnen, maar om 17.10 kwamen de eerste mensen pas binnengestommeld dus maar gewacht tot 17.30 tot er genoeg volk zat. Was wel een leuk concert en als dank nog een mooi cd'tje gekregen. Ohja, de organist (ja, die ene die rookt en drinkt bij t orgel) verwacht me morgen boven bij het orgel, ik moet waarschijnlijk ook een psalmpje spelen. Allora, va bene.

En na het concert was er weer leuke commotie in de binnenstad; een of andere politieke groepering (communisten?) was aan het protesteren tegen de fascisten. Ze hadden het kruispunt van de Ugo Bassi en Via Indipendenza geblokkeerd, dus bij de bushaltes stonden ook hordes mensen te wachten. Politie en ME stonden ook paraat. Altijd wat leuks te beleven in de binnenstad hier :)

Reacties

Reacties

Anne

Hee Anna!

Superleuk om je verhalen te lezen. En bij het zien van die olijven begin ik te watertanden.. Je hoort het al, ik ben nog steeds jaloers op je. Enjoy! Dan doe ik dat vooral gewoon in de collegebanken;)

xx Anne

marene

lekkerrrrrrrrr eten!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!