Dagje Anna Bolognese

Ik zit hier nu alweer ruim een maand... time flies when you're having fun! Elke dag beleef ik wel mooie dingen of ontmoet ik bijzondere mensen. Bologna heeft mijn hart gestolen!
Een dag uit het leven van Anna Bolognese:

Zaterdagochtend op tijd opstaan en met een strakblauwe lucht en heldere zon op mijn fietsje naar de Chiesa San Procolo. Dat is voor mij al een genietmoment, om tussen de vele Vespa's en over hobbelige straten, met een grote zonnebril op je neus één te zijn met de Italiaanse chaos. In de San Procolo staat een erg mooi orgeltje (van 1580) waar ik na de ochtendmis kan studeren tot 11u (zie video's). De San Procolo staat in het centrum van Bologna en toen ik terug naar huis wilde fietsen kwam ik langs een mooi gebouw waar wat toeristen voor stonden. Fietsje geparkeerd en een kijkje gaan nemen: blijkt het een van de oudste universiteiten te zijn waar verschillende faculteiten ondergebracht waren, het Archiginnasio Palazzo (1563). Om 11u was er een gratis rondleiding over Giovanni Pascoli (dichter en docent aan de Uni) dus daar kon ik direct bij aansluiten. Daarna het prachtige gebouw bewonderd, overal mooie schilderingen en ereportretten van professoren. Je voelt de geschiedenis overal doorheen zinderen, erg bijzonder! Ook is er het ‘Teatro Anatomica' de zaal waar vroeger anatomielessen gegeven werden, inclusief een tafel voor het lijk.

's Middags een boodschapje gedaan en thuis een broodje hagelslag gegeten en een espresso gedronken met de huisgenoten. Om 15u weer present op de cursus Italiaans en vervolgens om 17u weer een orgelconcert bezocht in de Chiesa Evangelica. Ik vond het een van de lelijkste concerten die ik ooit gehoord heb maar de rest van het publiek was enthousiast en de organist speelde zelfs nog een toegift... Brrr, van Bach spelen hebben ze hier geen verstand. Daarna een bijbelstudie in het engels van de kerk bijgewoond waar ik de enige niet-Ghanees was. En tot het eind van de avond heb ik nog orgel gestudeerd tot ik echt moe en op was.
Heerlijk intensief leven!

Reacties

Reacties

Jolando

Anch'io sono d'accordo con te sulla qualità del concerto! Purtroppo avevo un "debito" di riconoscenza, ma sentirai sabato... sarà molto, molto diverso!

Henry

Lekker hoor, klinkt goed ;)!

Stefanus

Tijd dat jij ze wat bij brengt over Bach! Donders, wat de rest van je schrijfsel betreft... Jaloezie is een gerecht, en ik kook het dagelijks.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!