Meraviglioso

Soms heb je van die dagen... alsof er een gouden randje omheen zit. Vandaag was het prachtig weer zo'n 28C, zelfs voor Bologna warm voor de tijd van het jaar. Ook wat dat betreft pas ik hier goed tussen de Italianen. Zou in Nederland met dit weer iedereen massaal uit de kleren gaan en kanikeenkortebroekaan.nl een positief stemadvies geven, ik loop hier gewoon met lange broek en een vestje met lange mouwen, net als de Bolognesi.
Vanochtend eerst orgel gespeeld in de kerk en daarna mijn orgelles. 's Middags nog een koorrepetitie voor de ‘Messe solennelle' van Vierne. Heerlijk stuk om te zingen! In April zijn er twee Vierne-dagen, waarbij ik op de ene dag orgel speel en op de andere dag meezing in het koor. Daarna met vrienden lekker (en goedkoop) uit eten geweest en als klapper van de dag was er 's avonds een concert met orgel, clavecimbel en zang in het Tagliavini-museum. Toen ik daar afgelopen dinsdag weer een bezoek bracht, had ik een gesprek met Maestro Tamminga. Deze vertelde van het concert van vandaag en ik was natuurlijk razend enthousiast. Maar helaas bleek het al volledig uitverkocht te zijn. Kreeg ik de volgende dag een mailtje van Maestro Tamminga dat er een kaartje voor me klaar zou liggen op zijn naam.. fantastisch!

Het concert was het beste dat ik ooit in Italië heb gehoord, met klaviermuziek en aria's van Frescobaldi op de authentieke instrumenten van het museum. Ook nog stukken met clavecimbel + spinet en clavecimbel + orgel.. gewoon smullen. Het clavecimbel van 'Giusti' (Ferrara, 1679) werd ook bespeeld en dat is heel andere koek daneen 'Klop' uit Nederland.Een helefijne en lichte klank, alslekker eten dat op jetong prikkelt.
's Avonds stond er een warme bries, nog even langs het Piazza Maggiore fietsen, mooie maan aan de hemelen dan naar mijn huisje. Meraviglioso!

Ps. ‘Meraviglioso' is zo'n heerlijk italiaans woord en kan vertaald worden als ‘wonderbaarlijk, fantastisch'.

Pps. Ik schrijf de laatste tijd niet zoveel meer op mijn blog. Beschouw dit maar als een goed teken, ik beleef hier zoveel dat ik weinig tijd meer heb voor blogstukjes. Maar ik zal mijn best blijven doen voor de thuisblijvers.

Reacties

Reacties

Henk

Lekker Anna!

Anna

Ja joh, zeker weten! Alsof ik een enorme slagroomtaart aan het verorberen ben waar ik maar niet misselijk van word.

Jakob

We kunnen Cactanna al wel veranderen in Itali-anna volgens mij :P

Lekker genieten!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!